بررسی اسلیت پی سی سامسونگ
 
اخبار و اطلاعات روز دنيا

 

در بازار داغ تبلت های اندرویدی و آیپد، کمتر کسی یادی از تبلت های ویندوز 7 می کند. تبلت هایی که زمانی قبل از ورود آی پد به صحنه رقابت، سهم اندکی از آن را در اختیار داشتند. شرکت هایی همچون HP و Samsung نیز سعی کرده اند تا با تولید این دسته از محصولات، همان سهم کوچک از بازار را نیز در اختیار بگیرند. یکی دیگر از دلایل فروش کم تبلت های ویندوزی، انتظار کاربران برای ورود ویندوز 8 به عرصه تبلت هاست. سیستم عاملی که رابط کاربری آن برای تبلت ها کاربرد پذیری بیشتری نسبت به ویندوز 7 دارد.



 

به هر حال هنوز چندین ماه تا عرضه تبلت های ویندوز 8 زمان باقیست و سامسونگ سعی کرده است تا از این بازه زمانی به منظور فروش تبلت های ویندوزی بهترین بهره را ببرد.

بخش طراحی موبایل سامسونگ تا کنون توانسته با عرضه مدل های مختلف گلکسی تب ۱۰/۱ و ۸/۹ و ۷ اینچی، سهم گسترده ای از بازار را نصیب خود سازد. اما نکته قابل توجه اینجاست که Slate Pc ویندوزی سامسونگ را همان تیمی طراحی کرده اند که لپ تاپ های سری ۹ را به بازار عرضه نموده اند. این تبلت ۱۱/۶ اینچی که مجهز به پردازنده Core i5 می باشد، یکی از دستگاهایی است که نمونه مشابه آن در بازار کم یافت می شود، ۱۱۰۰ دلار قیمت دارد و جزو یکی از بهترین تبلت های ویندوز ۷ شناخته می شود.

شرکت هورداد رایان Slate Pc جدید سامسونگ را برای بررسی در اختیار نارنجی قرار داده است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این محصول داشته باشید ادامه مطلب را از دست ندهید.




سخت افزار

2-narenji-ir.jpg

این مدل از تبلت سامسونگ که توسط قسمت سازنده لپ تاپ در سامسونگ طراحی و ساخته شده است، دارای بدنه محکمی است که با در دست گرفتن آن احساس ارزان بودن به شما القا نمی شود و بدنه آلمینیومی آن حس جدی تری را نسبت به بدنه های پلاستیکی به شما منتقل می کند.

این تبلت ۹۳۴ گرمی که ۱۳ میلیمتر قطر دارد، نسبت به دیگر تبلت ها به سبب داشتن نسبت تصویر ۱۶:۹ اندکی غیر متعارف به نظر می رسد. نکته دیگری که توجه شما را در لحظات اول جلب می کند، وجود دریچه های خروج هوا در پشت این تبلت است. به سبب استفاده از پردازنده i5 ، استفاده از فن در این دستگاه اجتناب ناپذیر است و اگر چند دقیقه ای با آن کار کنید، صدای فن آن به راحتی به گوش می رسد. خوشبختانه دریچه های در نقطه مناسبی قرار دارند و در صورتی که تبلت را به صورت افقی بگیرید، انگشتانتان آب پز نخواهد شد.


6-narenji-ir.jpg

حمل این تبلت در کیف کار مشکلی نخواهد بود و جای زیادی از شما اشغال نخواهد کرد. البته اگر آن را به تنهایی حمل کنید و آداپتور و داک و کیبورد را به همراه خود نبرید.
سامسونگ سعی کرده تا در ۱۳ میلیمتر قطر این تبلت تمامی پورت های مورد نیاز یک تبلت ویندوزی را جای دهد.


3-narenji-ir.jpg

در قسمت پایین تبلت، شما درگاه اتصال داک به همراه ۲ بلندگو را مشاهده خواهید کرد.


18-narenji-ir.jpg

درگاه microSD به همراه ۲ میکروفن نیز در قسمت فوقانی این تبلت قرار دارند. سمت راست سامسونگ اسلیت دکمه روشن/خاموش و یا اسلیپ تبلت را خواهید یافت. البته از این دکمه به عنوان دکمه خاموش کردن اضطراری در مواقع قفل کردن ویندوز نیز استفاده کنید. یکی از نخستین تفاوت های ملموس میان این تبلت و تبلت های اندرویدی و آیپد، سرعت اسلیپ و خروج از اسلیپ است، که به صورتی محسوسی نسبت به دیگر تبلت ها کند عمل می کند و این موضوع را می توان به سیستم عامل آن نسبت داد. در کنار این کلید، کلید دیگری به منظور قفل کردن چرخش صفحه وجود دارد، که می تواند صفحه را در حالت افقی و یا عمودی قفل کنید.
در سمت چپ یک پورت USB 2 ، جک ۳/۵ میلیمتری ورودی و خروجی صدا، کلید های کنترل میزان صدا، درگاه micro-HDMI و جایگاه اتصال شارژر را مشاهده خواهید کرد.


4.jpg

5.jpg

یک دکمه مربع شکل هم در زیر صفحه نمایشگر آن قرار دارد، که در واقع در نقش یک کلید میانبر برای باز کردن برنامه Touch Launcher سامسونگ طراحی شده است. رابط کاربری که سعی کرده حس تبلت را از یک تبلت ویندوزی خارج کند و شما بتوانید با انگشتانتان راحت تر با لپ تاپ کار کنید.


15-slate.jpg

به جز این کلید مربعی، یک دوربین VGA و سنسور نور محیط در جلوی آن قرار دارند.


صفحه نمایش

یکی از ارکان اساسی تبلت ها را می توان صفحه نمایش آنها دانست. اسلیت سامسونگ با در اختیار داشتن صفحه نمایش ۱۱/۶ اینچی که دارای دقت ۱۳۶۶در۷۶۸ پیکسل می باشد، شما را از نمایش تصویر مایوس نمی کند و تصاویر و متون را به خوبی نمایش خواهد داد.

تکنولوژی استفاده شده در این صفحه نمایش دقیقا مشابه همان تکنولوژی استفاده شده در صفحات نمایشگر لپ تاپ های سری ۹ سامسونگ است.


7-slate.jpg

عکس العمل صفحه در مقابل لمس کردن بسیار عالی و سریع بود، اما متاسفانه به سبب اینکه ویندوز ۷ برای کار کردن با صفحات لمسی با دست ساخته نشده است، کار کردن اندکی دشوار می شد.
به عنوان مثال زمانی که سعی داشتیم تا یک چک باکس را علامت بزنیم، تقریبا پس از ۴ یا ۵ بار می توانستیم انگشت را دقیقا بر روی چک باکس قرار دهیم. زیرا به سبب اینکه ویندوز برای کار کردن با موس و کیبرد طراحی شده است، کلیک های شما بایستی در محل دقیق باشد و چند پیکسل اینطرف و یا آن طرف تر، ویندوز به اشتباه گزینه دیگری را برمی گزیند. درواقع بهتر است به جای کار کردن با انگشت، بر روی کار کردن با قلم، موس و کیبرد این تبلت حساب باز کنید، تا به راحتی بتوانید از ویندوز ۷ نهایت استفاده را ببرید.
عملکرد چند لمسی صفحه نمایش هم در حد متعارف بود و با اندکی کندی می توانستید از قابلیت زوم آن استفاده کنید.
یکی از قابلیت های خوب این تبلت، محافظت از لمس ها تصادفی توسط مچ دست بود. با این ویژگی شما می توانستید به راحتی توسط قلمی که به همراه تبلت بود، دستتان را بر روی صفحه قرار دهید و شروع به نوشتن کنید.


8-slate.jpg

راندمان باتری و سخت افزار

شاید این تبلت پدیده خارق العاده ای به نظر برسد، اما در راندمان باتری از دیگر تبلت ها فاصله زیادی دارد. اصولا و منطقا، پردازنده های ساخت شرکت اینتل توان رقابت با پردازنده های بر پایه ARM در بازدهی باتری را ندارند و شاید بهتر باشد این تبلت را با لپ تاپ های فوق نازک مقایسه کنیم. به هر حال در آزمایش ما این تبلت توانست ۳:۱۷ دقیقه با یک شارژ کامل دوام بیاورد، این استفاده شامل تماشای فیلم و وب گردی بود. در واقع این شمایید که تصمیم میگیرید که با تبلت چه کاری را انجام دهید، اگر می خواهید از تبلت تنها به عنوان یک ابزار وبگردی استفاده کنید، این تبلت گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود، زیرا به سبب قدرت بالای پردازنده، باتری آنطور که باید و شاید دوام نمی آورد.

مدلی که ما تحت بررسی قرار دادیم، مجهز به یک پردازنده Core i5-2467M 1.6Ghz و ۴ گیگابات رم می باشد. این تبلت نیز به یک SSD پرسرعت به حجم ۶۴ گیگابایت مجهز است که می تواند با سرعت تقریبی ۲۴۰ مگابایت در ثانیه اطلاعات را بخواند و با سرعت ۱۹۰ مگابایت در ثانیه اطلاعاتی را بر خود ذخیره کند. به کمک این درایو پر سرعت، ویندوز از لحظه روشن شدن می توانست ظرف مدت ۲۱ ثانیه بوت شود و آماده استفاده باشد. کارت گرافیک این تبلت نیز Intel 3000HD می باشد و می تواند نیازهای اولیه شما را برطرف کند.


9-slate.jpg

در واقع این تبلت را می توان در رده لپ تاپ های فوق سبک قرار داد، زیرا از نظر قدرت پردازشی از یک لپ تاپ چیزی کم ندارد.


تجهیزات جانبی

به همراه تبلتی که در اختیار نارنجی قرار گرفته بود، یک داک و کیبورد بیسیم به همراه یک قلم قرار داشت. داک مورد نظر که تبلت بر روی آن سوار می شود، پورت های مناسبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. داک که دارای یک پورت USB، یک جک صدا، پورت شبکه و یک پورت HDMI است، تقریبا تمامی نیاز شما به پورت را رفع خواهد کرد. توسط این داک نیز می توانید تبلت خود را با اتصال به آداپتور شارژ نمایید.


11-slate.jpg

12-narenji-ir.jpg

کیبورد عرضه شده به همراه تبلت نیز از تکنولوژی بلوتوث بهره می برد و برای روشن شدن از ۲ باتری نیم قلمی بهره می گیرد.


10-narenji-ir.jpg

کیفیت بالای ساخت و مواد استفاده شده در لوازم جانبی نیز همچون تبلت به چشم می خورد. که این موضوع سبب می شود، شما در نهایت تجربه کاربری بهتری با این سری از محصولات داشته باشید. قلم موجود در جعبه به که از تکنولوژی مشابه قلم های Wacom بهره می برد، به راحتی و دقت کار می کرد و به کاربر اجازه می داد تا بتواند راست کلیک و یا چپ کلیک کند و یا نشانگر را بدون نیاز به کلیک بر روی آیتمی نگه دارد.(hover)

کار کردن با قلم برای ما لذت بخش بود، اما همانطور که می توانید حدس بزنید، ویندوز نمی توانست از دست خط فارسی پشتیبانی کند و تنها ما به نقاشی کشیدن با قلم بسنده کردیم.


13-narenji-ir.jpg

نرم افزار

اسلیت سری ۷ سامسونگ به همراه ویندوز ۷ نسخه پریمیوم به بازار عرضه می شود و علاوه بر آن، نسخه ای از مجموعه آفیس ۲۰۱۰ نیز در اختیار شماست.

به علاوه نرم افزارهای ویندوزی، یک سری از نرم افزارهای کاربردی روزمره که توسط سامسونگ طراحی شده اند، در Touch Launcher قرار دارند، که برای استفاده بر روی تبلت بهینه سازی گشته اند.


14-narenji-ir.jpg

همانطور که قبلا هم اشاره شد، به سبب اینکه ویندوز ۷، سیستم عامل طراحی شده به منظور کار کردن با کیبورد و موس است، ممکن است در چند روز اول کار کردن با این تبلت کمی گیج شوید و انتظار داشته باشید برایتان بهتر کار کند. اما به خاطر داشته باشید که ویندوز ۷ برای صفحات لمسی ساخته نشده است.


16-narenji-ir.jpg

یکی از نکات جالب این تبلت، وجود دیسک های ریکاوری در جعبه بود. با توجه به اینکه این تبلت دارای درایو نوری نیست، چرا سامسونگ این دیسک ها را با یک فلش مموری جانشین نکرده است؟ فلش مموری که قیمت چندانی در مقابل یک کالای ۱۱۰۰ دلاری ندارد.


جمع بندی

19-narenji-ir.jpg

اساسا به سبب تنوع موجود در بازار تبلت ها، کاربران مجبور نیستند الزاما مدل خاص و یا سیستم عامل خاصی را برگزینند. سامسونگ اسلیت ۷ هم می تواند یک گزینه مناسب در میان تبلت های شما باشد. اما ما توصیه می کنی به آن به چشم یک اولترابوک نگاه کنید و اگر یک تبلت به منظور مصارف روزمره میخواهید، بهتر است دور این مدل گرانقیمت را خط بکشید و به دنبال مدل های اندرویدی و یا آیپد باشید. اگر هم از طرفداران ویندوز هستید و به دنبال یک تبلت خوب برای وبگردی می گردید، بهتر است تا زمان عرضه ویندوز ۸ دست نگه دارید. خود سامسونگ هم به همین دلیل سعی کرده آن را بیشتر یک کامیپوتر سبک و عالی بنامد و تا جای ممکن آن را تبلت نام گذاری نکرده است.

اما اگر یک ترکیب از اولترابوک و تبلت را می خواهید، اسلیت پی سی سامسونگ شما را نا امید نخواهد کرد و بسیار بهتر از تبلت هایی با پردازنده Atom کار خواهد کرد. این تبلت برای آن دسته از کاربرانی که استفاده حرفه ای و سازمانی دارند نیز مناسب می باشد و می توانید بر روی آن به خوبی حساب باز کنید.


17-narenji-ir.jpg

نظر شما راجع به این محصول چیست؟ شما علاقمند به داشتن چنین گجتی هستید؟

 


نظرات شما عزیزان:

مهرداد
ساعت11:16---30 فروردين 1391
خیلی جالب بود من یکی شو میخوام

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات